KONFLIKT- OG FORHANDLINGSSTIL + KOMMUNIKATION
- ET VALG, DER SKABER VINDERE
Gennem dyb indsigt i de 5 konflikt-, og forhandlingsstile opnår du færdigheder til at løse konflikt- og forhandlingssituationer på en konstruktiv måde. Og ikke mindst også hvad måden at kommunikere på betyder i situationen
De 5 stile er defineret af to amerikanske professorer, og indgår i Thomas-Kilmann testen (TKI), der i mere end 40 år har været den førende test af menneskers adfærd i konflikter, forhandlinger og kommunikation.
Udgangspunktet er, at vores adfærd ikke er statisk, men udtryk for indgroede vaner og kutymer. Du vælger med andre ord selv, hvordan du vil opfattes, og hvilken adfærd, du bruger i en given konflikt, forhandling eller i den vanskelige kommunikation.
Konflikter og forhandlinger i arbejdslivet udvikler sig nemt til at blive destruktive – du lærer, hvordan TKI-modellen kan bruges til konstruktiv konfliktløsning og værdiskabende forhandlingsløsninger i din afdeling eller team
Du har nu muligheden for på en heldags workshop at opnå en dyb og tværgående indsigt i de fem konflikt- og forhandlingsstile, der indgår i TKI-modellen, samt hvordan denne indsigt kan bruges på tværs i organisationen, afdelingen eller teamet. Du opnår færdigheder, som betyder, at du efter workshoppen vil få større på din egen og andres adfærd i konflikter og forhandlinger. Du bliver mere bevidst om, hvordan du får det bedste ud af forskellige konflikt- og forhandlingssituationer.
Vi går i dybden med TKI-konflikt-/forhandlingsmodellen – både individuelt og i fællesskabet. Du får styrket dine færdigheder til at håndtere konflikter og forhandlinger på arbejdspladsen, fritiden og privatlivet.
-
Har du oplevet forhandlinger gå langsomt og trægt?
-
Har du pludselig og uventet stået i en konfliktfyldt forhandling?
-
Har du under forhandlinger oplevet, at der opstår forskellige opfattelser af, hvad der er set, hørt og forstået?
-
Har du oplevet, at forhandlingen bliver en diskussion om uenigheder i stedet for at fokus på fælles mål?
Samlet udbytte er uddannelse og praksistræning i velafprøvede forhandlingsredskaber og psykologisk teori til understøttelse af egen forhandlingsposition, som leder eller deltager i et forhandlingsforløb.
Uddannelsen er opbygget i 2 moduler af 2 undervisningsdage med mulighed for efterfølgende eksamen.